^Powrót na górę

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim

Slide 1 Slide 1 Slide 5 Slide 3

Patron Ośrodka

Irena Sendlerowa
Uchwała Rady Powiatu...

Kontakt

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Specjalny Ośrodek

Statystyki

stat4u

News

10 września 2019 roku, uczniowie klas: VI a, VIII a, I i II PPOH byli na wycieczce w Malborku, gdzie zwiedzili gotycki Zamek Krzyżacki.

Po zabytkowym kompleksie, oprowadziła nas Pani Przewodnik. Byliśmy w Zamku Wysokim, Średnim i na Podzamczu. Oglądaliśmy nie tylko elementy krzyżackiej zbroi, ale także wystawę bursztynu. Podziwialiśmy np. jantarowe krucyfiksy, monstrancję z XVII wieku i różnej wielkości szkatuły, które cieszyły nasze oczy.

Zadowoleni pełni nowej wiedzy z zakresu historii wróciliśmy do szkoły.

Organizatorzy:

• U. Staszczak
  • B. Talarek

W dniu 17.06.2019 uczniowie naszej szkoły udali się na wycieczkę do Doliny Charlotty koło Słupska. Pierwszą atrakcją był pokaz karmienia i treningu fok. W pokazie uczestniczyły cztery foki, wykonywały bardzo ciekawe i zabawne ewolucje. Następnie płynęliśmy wodnym safari, na który mogliśmy podziwiać zwierzęta z różnych kontynentów. W trakcie rejsu dołączył do nas lemur, który swobodnie poruszał się po pokładzie i wzbudzał żywe zainteresowanie wszystkich uczestników safari.

Po zakończeniu rejsu udaliśmy się do zoo gdzie mogliśmy podziwiać wiele gatunków zwierząt. W bezpośrednim sąsiedztwie zoo znajduje się kraina bajek, w której co krok można napotkać postaci dobrze znane i pamiętane z ukochanych książek dzieciństwa (Czerwony kapturek, Kot w butach, Jaś i Małgosia i wiele innych). Wizyta w Dolinie Charlotty była niewątpliwie miłą okazją do oderwania się od codzienności, możliwość obcowania i obserwacji zwierząt jak również kontakt z naturą i światem bajek pozwoliły odpocząć od trudów codziennej pracy i wzbudzić szacunek dla przyrody.

13 czerwca 2019 roku, uczniowie naszej szkoły ( klasa V A i V B) byli  w Teatrze Miniatura  w Gdańsku na Mitach greckich w reżyserii Tomasza  Mana. Świetna gra aktorska wprowadziła widzów w świat bogów, którzy podobnie jak ludzie, borykali się z różnymi problemami dnia codziennego. Bogami na scenie były  tekturowe makiety sylwetek, animowane przez aktorów.

Publiczność zachwycała się nie tylko treścią  sztuki (losami Helenki, małej bohaterki spektaklu), ale  również wesołą, lekką muzyką, oryginalną scenografią, czy  mimiką i charakteryzacją artystów. Zadowoleni  i pełni pozytywnych wrażeń uczniowie wrócili do szkoły.

11 czerwca 2019 r.w naszej szkole odbyła się po raz kolejny impreza z okazji Święta Książki, pod hasłem " Poznaj mnie - Książka".

Z tej okazji uczniowie przygotowali inscenizację pt. "Z Panem Andersenem czytamy książki", która nie tylko zintegrowała społeczność uczniowską, ale przede wszystkim zachęciła do korzystania z biblioteki szkolnej.

W rolę H. Ch. Andersena wcielił się Bartek. Zaprezentował życie duńskiego baśniopisarza i wskazał na korzyści płynące z czytelnictwa. O wartościach baśni, encyklopedii, słowników, atlasów i książek przygodowych wypowiadali się pozostali aktorzy.

Tradycyjnie, każdy z uczestników Święta Książki otrzymał zakładkę i wybraną przez siebie książkę.

Organizatorzy:

• Urszula Staszczak
  • Barbara Talarek

Z okazji Dnia Dziecka 04.06 uczniowie klas I i IIIA  wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę. Wycieczka do oliwskiego ZOO była kolejną ciekawą przygodą dla uczniów naszej szkoły.

Dzieci miały okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki. Przemierzając alejki ogrodu, oglądały z bliska zwierzęta, poznały ich wygląd i tryb życia. Bardzo podobały nam się żyrafy, które zgodnie spacerowały sobie po wybiegu. Podziwialiśmy parę olbrzymich słoni, rodzinę małp, widzieliśmy lwa w pełnej okazałości oraz hipopotama który chłodził się w wodzie.

Bezpośredni kontakt ze zwierzęciem sprawia, iż wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwałe zapiszą się w pamięci dzieci. Wycieczka okazała się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody. Ogród zoologiczny jest uroczym miejscem do spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu jak i skarbnicą wiedzy przyrodniczej całego świata.

Najedzeni wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do szkoły. Podróż minęła nam szybko. Naszym zdaniem wycieczka była bardzo udana. Wróciliśmy zadowoleni i z niecierpliwością oczekujemy następnego wyjazdu.

Organizatorzy wycieczki:

• K. Olenkiewicz
  • K. Reich-Stępniewska
  • M. Szwec

W dniu 29.05.2019 uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do Wejherowa. W tym niewielkim mieście znajduje się wiele ciekawych obiektów godnych zwiedzenia.

Pierwszym miejscem, które zobaczyliśmy była Kolegiata p.w. Świętej Trójcy. Jest to przepiękny kościół ufundowany przez hrabiego Piotra Przebendowskiego zbudowany w stylu barokowym. Kolejnym punktem wycieczki była nowoczesna Filharmonia Kaszubska. Bryła budynku przypomina kształtem łódź. W obiekcie znajdują się sale koncertowe i wystawiennicze oraz pracownie plastyczne i artystyczne. Idąc z filharmonii w stronę parku im. Aleksandra Majkowskiego przechodziliśmy obok ekspozycji przedstawiającej zabytkowy konny wóz strażacki. Park do którego zmierzaliśmy, okazał się być pięknym miejscem wymarzonym do rekreacyjnych spacerów, w którym można zobaczyć ciekawe okazy ptactwa i przepiękne aranżacje kwiatowe. Ciekawą atrakcją parku jest pomnik Kaszuba z akordeonem. Po naciśnięciu klawisza akordeonu z instrumentu wydobywa się tradycyjna pieśń kaszubska. Ostatnim odwiedzonym przez nas miejscem był otwarta dzień wcześniej na placu Jakuba Wejhera fontanna z rzeźbą św. Franciszka. Fontanna ta stanowi niewątpliwą atrakcję. Pełni wrażeń udaliśmy się w podróż powrotną.

30 maja 2019 r. w STAROSTWIE MALBORSKIM nasi uczniowie odebrali nagrody zdobyte w konkursie plastycznym pt. „Maszyna pracuje - dziecko obserwuje” ogłoszonym przez KRUS. Celem konkursu było zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo dzieci na wsi podczas zabaw. Był to szczebel powiatowy; nowodworski i malborski. Spośród 150 prac, które wpłynęły na konkurs wyłoniono 16, które nagrodzono i wyróżniono. Prace zostały wykonane na zajęciach plastyki pod kierunkiem pani Marii Bożek. Oto nasi laureaci:

• Gabriel Mazur - III miejsce,
  • Mateusz Przydatek - wyróżnienie,
  • Sebastian Rocławski - wyróżnienie.

Wszyscy otrzymali dyplomy i nagrody. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

W naszej szkole odbyła się ciekawa impreza pt. „Od łuczywa do żarówki” w ramach Dnia Technologii, podczas której uczniowie mogli w ciekawy sposób prześledzić postęp rozwoju ludzkości w dziedzinie światła. Każdy mógł zobaczyć i dotknąć prawdziwą pochodnię (wypożyczoną z Muzeum Żuławskiego - dziękujemy !), kaganek, różne rodzaje świec, lamp oliwnych, naftowych, żarówek, baterii, latarek i lamp elektrycznych. Podczas zajęć miało miejsce zapalenie lampy naftowej, rozwiązanie rebusów i krzyżówki tematycznej. Oczywiście pamiętano o zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Wiele wykorzystanych podczas zajęć eksponatów pochodziło ze zbiorów szkolnego „Kącika regionalnego”.

Zajęcia przygotowały Maria Bożek i Ewa Loryś.

Copyright © 2003 - 2019 SOSW im. Ireny Sendlerowej w Nowym Dworze Gdańskim | wdrożenie dunaj22